Dragør Boldklub indkalder til generalforsamling og dialogmøde

10. februar 2024 kl. 20:50
Generalforsamlingen afholdes 29. februar 2024 kl. 19.00 og dialogmødet om pigefodbold 19. februar 2024 kl. 19.00

Dragør Boldklub indkalder til generalforsamling

Vi afholder generalforsamling den sidste dag i februar - torsdag 29. februar 2024 kl. 19.00 - og vi håber at se rigtigt mange deltagere. Da det er en skuddag, kan det ikke være mange andre aktiviteter, vi er oppe imod, så vi håber på stort fremmøde.

Dagsorden er ifølge vedtægterne; udover beretning og fremlæggelse af årsregnskab, er det en super god mulighed til at diskutere udviklingen af boldklubben. Vi skal også uddele nogle priser til boldklubbens frivillige, takke de bestyrelsesmedlemmer der stopper og vælge nye bestyrelsesmedlemmer.

Forslag eller lovændringer, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen (sendes pr. mail til bestyrelse@dragoer-boldklub.dk) i hænde senest 8 dage før dennes afholdelse.

Bestyrelsesmedlemmer søges

I Dragør Boldklub skal vi løfte i flok. Det gælder på alle årgange og hold, hvor frivillige trænere og ledere sørger for fantastiske fodboldtilbud og sociale fællesskaber. Det gælder også for bestyrelsen og i diverse udvalg, hvor frivillige kræfter bidrager til både at drive og drifte foreningen og bidrage til en masse af klubbens tværgående aktiviteter for mere end nu 1.100 medlemmer.

I bestyrelsen har vi behov for flere medlemmer; sammen og med flere, aktive deltagere, vil vi kunne gøre Dragør Boldklub endnu bedre. Vi kommer til at skulle have en ny formand og ny ungdomsformand, da Søren Houen Schmidt og Jacob Halling Pedersen stopper efter henholdsvis fire og fem års “tjeneste” i bestyrelsen; og ca. 12 og 16 år som frivillige i boldklubben. De øvrige, nuværende bestyrelsesmedlemmer ønsker genvalg/er ikke på valg, så der er en stærk base at arbejde videre fra.

Der er dog behov for minimum tre eller fire nye medlemmer efter generalforsamlingen, for at sikre erstatninger for dem der stopper, men også for at have det antal af hænder, der er behov for i en forening af vores størrelse.

Derfor en appel til alle om at overveje at give en hånd med; tag fat i en af os i bestyrelsen, hvis du vil høre mere om forventninger, arbejdet og opgaverne i Dragør Boldklubs bestyrelse og udvalg. Kontaktoplysninger på bestyrelsen

Dialogmøde forud for generalforsamlingen

Mandag 19. februar kl. 19.00 afholder vi dialogmøde om udviklingen af pigefodbolden i boldklubben, hvor vi opfordrer alle med interesse for pigefodbolden at deltage.

I Dragør Boldklub samarbejder vi om ungdomspigefodbolden med Hekla, Tårnby FF og AB Tårnby. Det sker i regi af Amager Pigefodbold, som alle klubber er sammen om. Der er mange gode grunde til dette samarbejde, der også har høstet stor hæder i DBU, fordi der understøtter DBU's ambition om at fremme pigefodbolden i Danmark - både lokalt og nationalt.

Blandt vores medlemmer er der rejst et ønske om, at pigerne og deres forældre skal have et valg, hvor det primære kriterie for alternativet er, at det udelukkende foregår lokalt i Dragør. Bestyrelsen har arbejdet med dette ønske og fundet en model for, hvordan dette kan lykkes sideløbende med at vi udvikler pigefodbolden i samarbejde med de tre andre klubber i regi af Amager Pigefodbold.

Det fortæller vi nærmere om på dialogmødet, hvor målet også er at skaffe endnu flere aktive frivillige til arbejdet med at udvikle pigefodbolden - hos børn, ungdom og senior - så den over tid bliver lige så robust som drengefodbolden.

Sportslige hilsner,
Bestyrelsen i Dragør Boldklub