MINDEORD: Æresmedlem Bent ”Snipper” Pedersen

Henrik Rosschou for Dragør Boldklub
08. juli 2022 kl. 10:41
Klublegenden Bent "Snipper" Pedersen er gået bort.

Et af de sidste koryfæer, spiller, holdleder, speaker, statistiker og æresmedlem Bent ”Snipper” Pedersen, er desværre ikke længere hos os.

Snipper var aktiv i Dragør Boldklub hele vejen rundt. Snipper spillede på 1. holdet i mange år.  1. senior karrieren startede i midten af 1950’erne, som 18 årig. Sidste kampe blev spillet sidst i tresserne. Præcist hvor mange kampe, og mål Snipper scorede er ikke er ikke helt klarlagt.

Tilbage i 1962 var DB tæt på nedrykning fra Mellemrækken, det vi i dag kender som Serie 1. Men med tilførsel af tre ynglinge spillere, overlevede DB. Snipper var en del af holdet.

Snipper var en ”hård hund” på banen, og sjældent skadet. Uden for den kridtoptegnede bane, var Snipper en venlig, glad og yderst behagelig mand, med masser af DB historier, som han yndede at fortælle om. Alle i den gamle Boldklub vidste hvem Snipper var.

Efter at have lagt støvlerne på hylden, var Snipper en meget værdsat holdleder for 1. senior. Han var spillerens mand, og havde styr på at spillerne havde deres støvler, og andet udstyr i orden, så intet blev glemt.

Som ægte klubmand tog Snipper også stadion speaker jobbet på ”opviseren nede på” Engvej. Det var dengang DB spillede hjemmekampe for flere hundrede tilskuere.

Ikke nok med at være spiller, holdleder, og alle de andre opgaver der er i frivilligt arbejde i en boldklub, var Snipper også statistikfører for 1. seniors spillere. Kampe og mål blev sirligt noteret efter hver kamp. Dette værk føres videre den dag i dag.

I den nye boldklub kom Snipper når der var hjemmekampe, ikke kun til 1. senior, men også ungdomskampe. Og han fik sin egen P-plads til rollatoren, på terrassen de sidste år.

Snipper var æresmedlem af Dragør Boldklub som et bevis på, og en tak for, den store indsats, han har lagt i Dragør Boldklub.

Han bisættes fra Dragør Kirke fredag 8. juli kl. 13.00.

Ære være Bent ”Snipper” Pedersen’s minde.